lördag 12 november 2011

Världen går verkligen under!

Idag gick världen under när jag läste den här fruktansvärda artikeln:

Västlig Spetsnoshörning utrotad

Hur kan vi människor leva med oss själva efter att utrota art på art av fantastiska varelser? Nu är ytterligare en art utrotad för alltid nämligen den Västliga Spetsnoshörningen. Hur orkar man ta ett enda steg till efter att ha fått läsa det? Finns det ingen rättvisa i världen och var tusan håller Gud hus när han/hon behövs som mest?

Jag är av den starka åsikten att människan inte är intelligent nog för att råda över liv och död över andra och jag står fast vid det. Jag tycker jag ser bevis för den tesen hela tiden också för vad är egentligen meningen med att utrota andra arter? Speciellt när de inte utgör ett hot mot oss, det är bara för pengar. Och vem köper ett noshörningshorn? Den personen borde verkligen ta ett snack med något överjag om rätt och fel.

Gå nu in på WWF:s hemsida, välj ett utrotningshotat djur och bli fadder till detta. Själv är jag numera stolt Späckhuggarfadder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar