måndag 7 november 2011

Barcelona

Äntligen lite sol och värme i det gråa och dystra november. Jag är i Barcelona för att hälsa på min käraste väninna Helena och hennes katalanska pojkvän Oskar. Det har varit mycket händelserika dagar hittills. Jag har hunnit med tapas, Sagrada Familia, Hotel Vela, paella, Gaudi, cerveza, penis-tornet och att få mobilen bestulen. Små materiella saker ska inte få förstöra min semester utan jag njuter fullständigt. Sitter nu hemma hos Helena och Oskar tillsammans med katten Rocco (som jag inlett än ömsesidig kärlekshistoria med) och skriver på lite kompletteringsuppgifter eftersom jag skolkar skolan medan jag är här.
Torre Pele = Snopp-tornet

Lite Gaudi på Pg Gracia

Underbar paella i hamnen för mig själv

Sagrada Familia

Trädtaket inne i Sagrada Familia

Jag och Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar