måndag 3 oktober 2011

En arbetsmyra har tagit semester

Denna måndag har varit en mycket speciell måndag i mitt liv, jag har nämligen totalt ignorerat det faktum att jag är mitt inne i det största projektet i skolan innan kandidatprojektet och att jag har en hel del förtroendeuppdrag som jag borde ha planerat och organiserat. Istället för att vara stressad upp över öronen har jag tillbringat förmiddagen med att fundera på exakt när det är bästa tillfället att stiga upp ur sängen och släpa sig ner till duschen. Det tog minst två timmar innan det tillfället infann sig och ytterligare en och en halv timme innan det blev frukost.

För den som inte är van vid att vara hyperaktiv 90 % av dygnets timmar kanske det inte ter sig så otroligt, men för mig var det här både behövligt och lärorikt. Jag har då ganska omfattande problem med att göra ingenting utan lyckas alltid ha fullt upp och jag tror att det kan vara bra att öva sig i att ta det lugnt ibland. Det är i alla fall vad mamma brukar säga åt mig.

Men jag har ju inte bara varit lat utan jag har varit på programledningsmöte på Arkitektskolan här i Lund. För den som har varit lite extra uppmärksam är det kanske känt att arkitektstudenternas hälsa och studiesituation är ganska kass vilket har uppmärksammats i media nu senaste veckan. Det här är något som verkligen stämmer och jag har nu bestämt mig för att ta tag i det här och engagera mig till 100 % i studierådet för att utöva den makt som studenterna faktiskt har och där utvärdera de problem som finns och sedan försöka göra något åt dem. Nu får det vara nog!

Och där var semestern slut...

Lyckades hinna med ännu ett möte med Lunds Extremsportarsällskap där det planeras icke officiella event som jag inte riktigt kan nämna här än, men jag kan säga så mycket som att den 3 december 2011 smäller det stenhårt och ingen i Lund kommer att gå omärkt förbi ;)

Vår nyaste granne i lilla kollektivet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar